Wat is de beste manier om timemanagement te gebruiken?

Ik wil mijn werktijd zo efficiënt als mogelijk benutten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ikzelf gebruik de Time Management Matrix. Elke situatie krijgt direct een categorie en krijgt de daarbij horende behandeling. Categorie IV is eigenlijk direct 'ter archivering'. ...ik bedoel het 'ronde' archief... Op deze manier gebruik ik mijn tijd zo efficent mogelijk en ken ik de juiste prioriteiten toe. Even wat plaatjes toegevoegd, ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Duidelijke doelen inplannen op de juiste tijd en zorgen dat je niet gestoord wordt bij werk waarvoor je je moet concentreren. Plannen doe je verder SMART: Specifiek, Meetbaar, Ambitieus, Realistisch, Tijdsgebonden. Op die manier kun je afspraken ook nakomen en dat voelt beter. Helpt ook.

Just-in-time

Prioriteiten stellen en alle projekten opsplitsen in graad van belangrijkheid. A (dringend ) B (binnen de week) C ( max één maand Alle taken terug screenen en eventueel delegeren. Op een groot bord de projekten een realistisch tijdsframe toekennen en zich eraan houden. vraag eventueel" a second opinion" voor de haalbaarheid.

Misschien heb je iets aan het boek "getting things done" van david allen. quote van bol.com: Getting Things Done helpt je van slim te werken te gaan naar werken zonder stress. Je hoofd leeg en duidelijkheid over alles wat je nog wilt/moet doen. En dat alles op je eigen manier. Zijn seminars die zijn bedrijf aanbiedt zijn ook top en geven nog meer inzicht.

Gewoon doen, NU!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100