hoe oud moet je zijn om op een camping te werken?

ik ben op dit moment 13 en wordt eind september 14, ik zou volgend jaar graag op de camping willen werken als zomervakantie baantje, voor bijv 2 weken. maar mag dat wel als je 14, bijna 15 bent? of moet je ouder zijn? en verdient dat eigenlijk goed of wordt je enorm onderbetaald en raden jullie het niet aan? of weten jullie misschien andere baantjes die ik op die leeftijd in de zomervakantie kan doen, maar GEEN bessenplukken aangezien ik dan om half 6 op moet en het heel zwaar is, niks voor mij, dus weten jullie dan een ander baantje? thankssx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag je al doen als je 13 jaar bent. Je mag lichte niet-industriele werkzaamheden verrichten.

Helpen bij lichte werkzaamheden bijvoorbeeld bij een manege, op een camping, in een speeltuin, in een pretpark, in een bowlingcentrum of in een museum.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor 13- en 14jarigen is er geen minimum jeugdloon vastgesteld. Dat moet je zelf overeenkomen met de werkgever. Voor 15-jarigen is dat € 2.42 per uur.