Ik doe vrijwilligerswerk en nu wil ik op assertieve wijze, vragen dat ze me taken moeten geven, hoe doe ik dat? Zeuren heeft geen zin.

Er is veel te doen, maar omdat ik daar sinds deze week werk, kan ik nog niet zien wat ik kan doen.
Ze overleggen veel zonder mij te betrekken, terwijl ik dat wel steeds aangeef dat ik iets wil doen. Inplaats zit ik uit mijn neus te vreten, tot er iets komt, moet ik al weg zoals afgesproken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als iemand bezig is, vraag of je kunt helpen. Als het zo nog een weekje blijft ga dan naar de leidinggevende en vertel je probleem. Probeer niemand te beschuldigen, dat werkt niet.
Ik ken ook een club vrijwilligers die elkaar al zo lang kennen en samen regelen, dat het moeilijk is er tussen te komen. Soms nog moeilijker dan bijen betaalde baan en nieuwe collega's.
Als het niet lukt, ga lekker op zoek naar ander vrijwilligerswerk. Vrijwillig is niet vrijblijvend, afspraken moeten van 2 kanten nagekomen worden, maar het is ook wel prettig als het iets toevoegt niet alleen aan de hulpvrager maar ook aan de hulpverlener
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien kun je proberen iemand die het druk heeft (maar geen leiding heeft) aanbieden om hem te helpen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag om een gesprek met de leidinggevende, geef dan aan dat je je ongemakkelijk voelt, omdat er veel te doen is, maar jou niet verteld wordt wat jij kan bijdragen, dat jij heel graag je nuttig wilt maken, maar dat je niet het gevoel hebt dat je daar nuttig bent, vraag of de leidinggevende je aan het werk wil zetten en aan het werk wil houden, lukt dat uiteindelijk niet, ga dan op zoek naar ander vrijwilligerswerk, want er zijn veel organisaties die zitten te springen om vrijwilligers, succes!