is psygoloog of diëstiste een leuke baan? en wat verdien je ongeveer? per maand? Wie heeft ervaring?

Ik wil graag mensen helpen en te woord staan, ik kan ook goed luisteren en zou mensen willen adviseren
Ben een beetje aan het kijken wat bij me past.
Maar mijn vraag is heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 beroepen, want wil over een jaar HBo gaan doen dan ben ik 24 en heb ik al 2 diploma's op zak .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat is concreet je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen, mensen helpen! Of je er veel mee verdient hangt natuurlijk van de functie af maar de kans op een boterham met beleg en voldoening in je werkzaamheden is groot. Wat wil je nog meer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke diploma's heb je al op zak: wat voor soort.

Antwoorden (2)

Het startsalaris van een psycholoog is ongeveer €2.425

Van een dietiste is dat ongeveer € 1900

Als je werkelijk psycholoog wilt worden moet je een universitaire studie doen. Tegenwoordig heb je natuurlijk ook HBO psychologie maar dan doe je geen onderzoek. Je mag alleen test afnemen rapporten schrijven en doorverwijzen. Het startsalaris is dan natuurlijk ook lager dan hierboven (zal meer richting dat van een dietiste zijn denk ik)

Er zijn heel veel studies waarbij je uiteindelijk 'mensen gaat helpen' Ook bijvoorbeeld maatschappelijk werk en dienstverlening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
psygoloog moet je eerst nog een universitaire studie doen. dat is ongeveer 5 jaar. je moet nog HBO dus je bent nog wel even onderweg.
Voor dietiste ben je sneller klaar. Ga er maar vanuit dat je eerst voor je ervaring hebt niet meer verdient dan tussen de 1700 en 2200 euroVoor