NEE
Voor een paracommerciële sportkantine geldt dat er twee leidinggevenden, die in het bezit zijn van een SVH-verklaring Sociale Hygiëne met naam en toenaam vermeld moeten zijn op de Drank- en Horecawetvergunning. Bij commerciële sportkantines moeten alle leidinggevenden op de vergunning staan

In een sportkantine moet tijdens schenktijden van alcoholhoudende drank een leidinggevende, die in het bezit is van een SVH-verklaring Sociale Hygiëne aanwezig zijn of een barvrijwilliger, die in het bezit van een instructie over verantwoord alcoholgebruik

(een instructie over verantwoord alcoholgebruik is zeker niet hetzelfde als een SVH verklaring)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja + het moet een manager of een bedrijfsleider zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ieder horecabedrijf en in andere bedrijven waar alcohol geschonken en/of verkocht wordt, moeten niet alleen de ondernemer en de bedrijfsleider/beheerder in het bezit zijn van de Verklaring Sociale Hygiëne. Volgens de Drank- & Horecawet moet er altijd tenminste 1 persoon aanwezig zijn in het bedrijf die in het bezit is van de "Verklaring Sociale Hygiëne".

Bij een sportvereniging met een kantine in eigen beheer:
·In plaats van bedrijfsleider en beheerder wordt er in de wet de term leidinggevende gehanteerd.
·Per sportvereniging moeten twee leidinggevenden beschikken over de verklaring Sociale Hygiëne. Ze staan als zodanig vermeld op de vergunning.

Leidinggevenden moeten minimaal 21 jaar zijn, zij moeten voldoen aan de eisen van zedelijk gedrag en ze moeten beschikken over de Verklaring Sociale Hygiëne Op de vergunning moeten de namen van (minimaal) twee leidinggevenden staan. De leidinggevenden zijn (naast het bestuur) volgens de wet verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat er in de kantine gebeurt en voor het naleven van de wettelijke regels. Zij hebben dus een belangrijke functie.