werkgever gaat verhuizen wat nu?

Ik werk bij postnl als postbode.Nu gaat het verhuizen naar een gezamenlijk gebouw 50 km verderop.Ik moet nu daar 5.30 beginnen met werken eerst 6.00 en 5 min. op de fiets.
Nu volgens routeplanner 45 min.met de auto
Mag dat zomaar zijn ze verplicht toeslagen tebetalen en reisuren

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Jij ook verhuizen?!

Antwoorden (1)

Nee en nee.

Een vergoeding van de km's is een werkgever alleen verplicht als dat overeengekomen is in de CAO, een personeelsreglement of arbeidsovereenkomst. Vaak zit er een maximum aan dat aantal. (Vaak max. 30 enkele reis).
Idem reisuren (komt veel minder vaak voor).

Er bestaat geen wettelijk recht op vergoeding van reiskosten en reisuren.

In een situatie dat een werkgever verhuist is er soms een sociaal plan dat een tijdelijke compensatie biedt voor het ongemak, in tijd en/of in geld. (Bijv. een reistijd = werktijdregel, die in 3 jaar wordt afgebouwd).
Computoon