Kan een werkgever in de WKR regeling mijn GSM abonnement vergoeden i.p.v. verstrekken?

Ik heb een eigen GSM abonnement en kreeg hiervoor altijd een vergoeding. Volgens de huidige WKR mag een WG geen vergoeding hiervoor meer geven maar moet hij deze verstrekken en dus eigenaar zijn van het abonnnement. Maar kan de WG deze vergoeding niet als Vsate vergoeding volgens de uitzonderingsregel van de WKR aanmerkingen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De werkgever mag onder de werkkostenregeling deze kosten vergoeden. Deze vrije ruimte mag in principe voor heel veel soorten kosten gebruikt worden. Er geldt wel een gebruikelijkheids- en noodzakelijkheidscriterium maar daar zal een GSM zeker aan voldoen. De vergoeding gaat af van de vrije ruimte.
Als de werkgever de GSM verstrekt en de werkgever blijft eigenaar, dan gaat de verstrekking niet af van de vrije ruimte maar is sprake van een gerichte vrijstelling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Als de werkgever eigenaar blijft, is het een terbeschikkingstelling (bruikleen). Bij een verstrekking wordt de werknemer eigenaar