Waar kan ik cijfers over lonen vinden?

Hoi iedereen,

Mijn collega's en ik klagen al lang dat we te weinig verdienen voor de job die we doen. Onze baas zegt dan dat we maar met bewijzen moeten komen dat andere mensen in onze sector meer verdienen.

We werken in een labo in de voedingssector. We werken met gevaarlijke producten zoals zuren en carcinogenen.

Ik ben nu dus op zoek naar bronnen waar ik concrete en betrouwbare cijfers kan vinden over de lonen van mensen in bepaalde sectoren. EN dit in BELGIË.

Weet iemand waar ik zulke cijfers kan vinden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer er een ander bedrijf is dat mensen in dienst heeft die dezefde weekzaamheden verrichten, dan kun je de salarissen daarmee vergelijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hebben ze in België geen CAO's ? Daar is ook vaak nog veel in terug te vinden.
Ritsuka
7 jaar geleden
wat voor uurloon ontvang je momenteel? Ik heb een vergelijkbare functie (wel in NL).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je niet vergelijken Ritsuka, de lonen in Nederland liggen een stuk hoger dan in Belgie. Bruto dan.

Antwoorden (1)

Ik weet natuurlijk niet precies wat het beroep is dat je uitoefent, en hoe lang je dat al doet, dus voor de vraag heb ik gewoon even gezocht op laborant in de voedings- en levensmiddelenindustrie.

Volgens deze site ligt, afhankelijk van ervaring en positie e.d. het salaris tussen de 1964 en 2247 bruto. (Voor Belgie; voor Nederland zijn ze een eindje hoger, dus je kunt je salaris niet zondermeer met Nederlanders met het zelfde beroep vergelijken.

Op de site van Loonwijzer.be kun je zelf vermoedelijk met de juiste gegevens een betrouwbaarder resultaat krijgen.