uren op loonstrook ongevraagd verhoogd.mag dat zomaar?

ik zie zojuist dat mn werkgever mn aantal ONGEVRAAGD van 40 naar 43 uur verhoogd heeft.wat zijn mijn rechten hierover ? ps: mijn salaris is gelijk gebleven

7 jaar geleden
VraagAntwoord66
4 maanden geleden
Is het niet zo dat je deze maand iets meer hebt en vorige of volgende maand minder? Is namelijk bij mij zo vaak

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet zomaar. Als werkgever mag je de uren op de loonstrook niet zomaar verhogen. Als je hierover twijfelt, neem dan contact op met je werkgever om te vragen waarom de uren zijn verhoogd. Als je het niet eens bent met de verhoging, kun je contact opnemen met een arbeidsjurist voor advies.
Bronnen:
4 maanden geleden