wat moet je studeren om eigenaar van een vakantiepark te worden(zoals bijvoorbeeld center parcs)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Geld moet je hebben om te kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies wat ronron zegt. Wat je wellicht wil worden is beheerder van vakantiepark, daar heb je wel bepaalde eigenschappen voor nodig (die computoon noemt). Veel eigenaren doen zelf niets en laten het beheer doen in loondienst en vangen het geld.

Antwoorden (1)

Daar is geen specifieke studie voor maar het vereist wel brede managementvaardigheden. Je moet overal wel wat van weten. Financiele kennis is nodig, kennis van verkoop en marketing, personeelszaken, wettelijke eisen die aan huisvesting worden gesteld, enz. Je moet een strategie kunnen bepalen, je snel kunnen aanpassen aan de markt, weten wat er onder je klanten leeft, weten wat de collega doet, enz. Je hoeft geen wonderkind te zijn maar het helpt wel. Maar een degelijke universitaire of hbo-opleiding in de bedrijfseconomische of commerciele richting is alvast een basis.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt ik zit in 2 VWO en heb een klas overgeslagen en wil graag een universitaire studie doen