Mijn dienstverband eindigt na 2 half jaarcontracten. Ik werk ook 8 uur als ZZper. Kan ik 8 uur blijven werken zonder gekort te worden op de WW?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja dat kan want dat zijn inkomsten die je nu ook hebt als je 8 uur werkt.

Antwoorden (2)

U hebt recht op een WW uitkering ter compensatie van de verloren uren. De 8 uren die u als zzp'er werkt vallen hier dus buiten beschouwing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste ZiggyS,

Je werkt al als zzp’er. Je wilt graag weten wat voor invloed dit heeft op je WW aangezien je werkloos wordt.

Als je naast je werkzaamheden in loondienst ook werkte als zzp’er, berekent UWV de ‘vrijgestelde uren’. De vrijgestelde uren zijn een gemiddelde van de gewerkte uren als zzp’er in de 26 weken voordat je werkloos wordt. Deze uren zijn niet van invloed op de WW-uitkering. Werk je tijdens de WW nou meer dan jouw berekende vrijgestelde uren? Dan hebben deze extra uren wel gevolgen voor je WW.

Actuele informatie over werken als zelfstandige met een WW vind je hier: http://bit.ly/1mPk5cj.

Ik wens je veel succes!

Met vriendelijke groet,

Petra
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare