Is opleiding verzorgende IG via NCOI, Scheidegger slechter dan via ROC?

Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor de opleiding verzorgende IG. Er zijn genoeg aanbieders nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hoe kan het dat je via een ROC er 3 jaar over doet, maar via een van bovengenoemde instellingen er gemiddeld er 1 jaar over doet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als de opleidingen via NCOI en Scheidegger al aan de ( door de praktijk) gestelde eisen voldoen, dan zijn het (meestal) de minimale eisen. Opleidingen via het ROC zijn veel breder van opzet. (Op het ROC heb je meerdere vakken bij één opleiding).