Hoe word je weddingplanner of events planner zonder MBO diploma?

En is hier veel werk in? Verdient het goed?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het is een volledig vrij (en onbeschermd) beroep ; als je denkt dat je er genoeg verstand van hebt, kun je je gewoon inschrijven als wedding planner en je diensten aanbieden. Je hebt daar geen speciale opleiding voor nodig, maar natuurlijk wel het nodige organisatorische talent, met verschillende budgetten kunnen werken, en creativiteit is ook een pre, en je moet een beetje zakelijk zijn want leuk kunnen onderhandelen. Het is natuurlijk wel handig als je kunt lezen en schrijven, maar meer officiële vooropleiding is niet per se vereist.

Het belangrijkste deel van je werk is goed luisteren naar je klant, en uitvoeren wat die van je wil. Natuurlijk zijn er wel mensen in deze niche-markt gesprongen, en kun je sinds een aantal jaar daadwerkelijk een deeltijdopleiding wedding planner volgen - waar je ongetwijfeld belangrijke kennis en ervaring op doet , en ook een dergelijk diploma kan tot aanbeveling strekken.