Is het onverstandig als docent te starten op een particuliere school zonder getekend contract?

Ik word al weken aan het lijntje gehouden en begrijp het niet. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Graag advies.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe wil je starten zonder contract je bent niet in dienst dus kan je niet gaan werken.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer ze je in dienst willen nemen, zullen ze je eerst een contract moeten bieden.
In een contract staat een proeftijd. Een tijdelijk contract is ook mogelijk.
Wanneer ze dat niet willen geven dan klopt je gevoel dat er iets niet deugt. Niet gaan werken zonder contrat, is mijn advies.

Antwoorden (1)

Start vooral zonder contract. Je hebt dan gelijk een aanstelling voor onbepaalde tijd.

FF serieus: het is aan de werkgever om dit vooraf goed te regelen. Als werkgever dat - ondanks jouw aandringen - niet doet, moeten ze de consequenties maar aanvaarden.

E.e.a. tenzij er al eerder zaken als proeftijd en duur afgesproken is: een arbeidsovereenkomst is namelijk vormvrij, en kan ook mondeling worden overeengekomen