Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het onverstandig als docent te starten op een particuliere school zonder getekend contract?

Ik word al weken aan het lijntje gehouden en begrijp het niet. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Graag advies.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
812
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe wil je starten zonder contract je bent niet in dienst dus kan je niet gaan werken.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer ze je in dienst willen nemen, zullen ze je eerst een contract moeten bieden.
In een contract staat een proeftijd. Een tijdelijk contract is ook mogelijk.
Wanneer ze dat niet willen geven dan klopt je gevoel dat er iets niet deugt. Niet gaan werken zonder contrat, is mijn advies.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Start vooral zonder contract. Je hebt dan gelijk een aanstelling voor onbepaalde tijd.

FF serieus: het is aan de werkgever om dit vooraf goed te regelen. Als werkgever dat - ondanks jouw aandringen - niet doet, moeten ze de consequenties maar aanvaarden.

E.e.a. tenzij er al eerder zaken als proeftijd en duur afgesproken is: een arbeidsovereenkomst is namelijk vormvrij, en kan ook mondeling worden overeengekomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding