Kun je werk vinden als ballet juf zonder een diploma?

Ik heb 1 jaar op de ballet academie gezeten en 3 jaar op (vooropleiding) Lucia Mathas en dans al sinds mijn 6de. Door scoliose moest ik met dansen stoppen en kan ik geen opleiding volgen om dansdocent te worden. Ik heb eerder geassisteerd en anderen vonden dat ik hier mee verder moest gaan. Ik ben nu 20 en wil dol graag hier mijn beroep van maken. Maar kan dit? ik heb namelijk zoals hierboven beschreven, geen diploma als dansdocenten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Dansdocent - zeker aan een amateurgroep of kinderen - is geen officieel beroep ; als jij een clubje opricht en deelnemers kunt vinden, mag je balletles geven. Als je gewoon goed bent, al kun je zelf niet meer dansen op hoog niveau , staat niets je in de weg dat te proberen, hetzij als zelfstandige, hetzij bij een dansschool die je de kans wil geven je vaardigheden te bewijzen.
Een diploma is niet altijd een garantie voor kwaliteit, net zoals goed kunnen dansen geen garantie is voor goede didactische vaardigheden.

Toegevoegd na 1 minuut:
woordje weggevallen : moet zijn is geen officieel beschermd beroep.
http://www.danspas.com/2015/tag/dansdocent/
http://dancetalk.nl/2014/12/85-veelvoorkomende-issues-van-dansdocenten/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, ik ga het zeker proberen.

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of je nog wel voldoende in staat bent om te kunnen dansen maar als dat zo is kan je je eigen ballet/dansschool beginnen. Als je je eigen baas bent stelt niemand diplomaeisen. Het is aan jezelf om in te schatten of je de benodigde vaardigheden hebt.