heeft een haltafdoening gevolgen als je wilt solliciteren bij de politie?

ik ben nu 19 en heb toen ik 16 was een fout begaan. ik ben alle afspraken nagekomen en nooit meer de fout ingegaan. ik wil over 2 jaar solliciteren bij de politie.

Toegevoegd na 9 minuten:
( ik volg nu trouwens de opleiding htv( handhaver toezicht en veiligheid).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat heeft geen gevolgen.

Het voordeel van een Halt-afdoening is, dat als je je houdt aan de gestelde voorwaarden en je opdrachten goed uitvoert, dat je geen strafblad krijgt ( notitie in het justitieel documentatiesysteem). Op die manier voorkom je dus, dat je met een jeugdzonde al je toekomst vergooit. Niet alle vergrijpen komen in aanmerking voor Halt.

Wees er echter wel eerlijk over, als er bij solliciteren wordt gevraagd naar je verleden. Bij het solliciteren bij de politie wordt liegen en dingen verzwijgen als een doodzonde gezien.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ van mij Dat was ook het doel van HALT, kinderen jong aan pakken, zonder dat ze daar voor de rest van hun leven last van ondervinden. Ik vind het idee van HALT nog steeds goed. En inderdaad je moet er echt eerlijk over zijn. Maar als jij nu al een opleiding volgt voor HTV, is er als het goed is voor jou ook een BOA pas aangevraagd, deze zou je niet gekregen hebben met een strafblad :-) Dus maak je geen zorgen.