Contact met klant. Klant in kwestie spreekt mij aan met 'u'. Ik ben flink jonger, dus ik spreek de persoon ook met u aan.

Een poosje later in het mail contact word ik bij de aanhef bij mijn voornaam begroet. Mag ik dat nu ook bij deze klant doen? En is het dan ook goed om vanaf nu de onderlinge communicatie voort te zetten met je en jij?
thanks!

Toegevoegd na 35 minuten:
Klopt het gebruik van JE of U nog wel als je het in de aanhef hebt over geachte heer...., beste Jelle en vervolgens de zinnen met 'je' en 'jou' vult?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een lastige. Het kan eigenlijk nooit kwaad om iemand met respect te behandelen. Dus in je contact kan je gewoon u blijven gebruiken. Je kan even kijken naar de ondertekening: Initialen & achternaam: Hij heeft je zijn voorkeur gegeven. Voor en achternaam: Kiezen. Voornaam: Voornaam gebruiken. In geval van twijfel doe ik meestal: Geachte heer / mevrouw [naam], Beste [voornaam], Op die manier kan de persoon kiezen. En in een eventuele reactie krijg je waarschijnlijk 'zeg maar piet hoor' terug.. Maar het is een beetje afhankelijk van het contact dat je hebt gehad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100