Hoe word je CEO bij een airline?

Mijn neef is zojuist aangenomen als Piloot bij de Marokkaanse Nationale Airline(RAM). Zijn droom is om via deze weg CEO te kunnen worden. Nu is zijn vraag en ook mijne hoe kun je dat worden en wat heb je ervoor nodig. (Hij heeft Havo NG/T + Flight Academy)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bent opgeleid tot piloot, dat is jouw vak. Dat betekent niet dat je een heel bedrijf kunt leiden, daar heb je geen opleiding voor gehad en als piloot kun je ook niet laten zien dat je daar wel voor in de wieg bent gelegd.

Je wordt eerder CEO als je je opwerkt vanaf de grond (dus werken op het kantoor) bij dat bedrijf dan vanaf de lucht als piloot.

Dat blijkt ook uit deze 10 punten: http://www.jobat.be/nl/artikels/hoe-word-je-ceo-in-10-stappen/ je kunt helemaal niet laten zien dat je dat goed kunt als je als piloot heen en weer vliegt. De kans dat een buschauffeur de baas van connexxion wordt is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap exact wat je bedoelt maar dus het is eigenlijk het beste als je management studeert en dan zo een baan neemt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist want DAN kun je laten zien wat je kunt en opklimmen tot CEO.
Hij zou natuurlijk ook bij een ander bedrijf omhoog kunnen klimmen en dan een "carrier-change" maken door over te stappen en zijdelings in te schuiven bij de Marokkaanse Nationale Airline (RAM).
Maar ook dan zal hij eerst een andere business/bedrijfsmatige studie moeten volgen, klimmen en op grond daarvan op enige tijd de stap naar de RAM moeten maken (op een bepaald niveau "instappen").