Waarom wordt er Nask2 (scheikunde) en Biologie vereist voor de studie verloskunde?

Ik vind het niet logisch dat Biologie vereist wordt. Want op de middelbare school leer je niks over kraam, hooguit 1 paragraaf, en het meeste gaat over planten dieren en schimmels. Tenslotte begin je met een nieuwe studie, dus met iets nieuws dus begin je met Biologie ook opnieuw.
En scheikunde, wat leer je nou precies tijdens de opleiding verloskunde aan scheikunde? Want in België wordt dit niet geeisd maar uiteindelijk krijg je wel het zelfde diploma. wie weet hier meer over te vertellen?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van biologie heb je een zekere basiskennis nodig. Dus dat is zeker logisch.
Erna55
8 jaar geleden
Basiskennis biologie en de werking van het menselijk lichaam is nodig.
Kennis van basisscheikunde is zinnig bij beroepen in de gezondheidszorg. Dat er in Belgie andere eisen zijn kan te maken hebben met een andere indeling van de studie. Deze vakken zouden daar in het eerste jaar met de basiskennis kunnen beginnen.

Antwoorden (2)

Ik kan me goed voorstellen dat biologie vereist is. Tijdens de opleiding verloskunde zul je de biologie die erbij hoort goed moeten leren begrijpen. Verloskunde is zoals je wel weet denk ik veel meer dan alleen een kind naar buiten trekken. Allerlei complicaties en bijbehorende zaken zijn belangrijk. Je moet dan precies weten wat waar zit, welke spieren wat doen en wanneer die tegen kunnen werken. En zo voort.

Scheikunde begrijp ik ook minder. Het kan zijn dat van jou een exact niveau geëist wordt vanaf het begin al waar scheikunde goed in past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Scheikunde zou vereist kunnen zijn in verband met het begrip van medicatie. Maar dat weet ik niet zeker.
Verder: plusje.
Biologie is de basis van een medische beroep. En tijdens de studie verloskunde wordt van een zekere basis niveau uit gegaan. Om de mens te begrijpen, dient begrijpen hoe de dieren werken en zelf ook hoe planten werken. Ook toon je aan met een voldoende voor biologie dat je het medische niveau en de termen kunt leren en begrijpen.

En in de verloskunde wordt ook gebruik gemaakt van geneesmiddelen en zo en ook al mag je ze niet voorschrijven je mag er geen fouten mee maken. En om het plat te zeggen de meeste geneesmiddelen zijn chemische rommel.
Dus een zeker basis kennis in de scheikunde is nodig voor biologie en voor geneeskundige beroep.

Om geen tijd te verliezen tijden de studie verloskunde wordt een zekere basis kennis verwacht. Je begint niet op nul, maar het studie tempo is wel hoog en dan is het nuttige als je sommige zaken niet voor het eerst hoort. Om die reden zal in het begin sommige zaken herhaald worden.

Op de middelbare school leer je alleen de basis en daarna pas ga je in een bepaalde richting de kennis verdiepen. En ja sommige zaken zul je leren op de middelbare school en nooit meer iets mee doen. Van sommige zaken horen en lees je te weinig over. Maar niet iedereen wil verloskundige worden. En niet iedereen hoeft te leren hoe de bevallig verloopt en wat er allemaal mis kan gaan en hoe je dat kunt bij sturen.

De opleiding in Nederland gaat uit van een andere basis dan in Belgie. En misschien kun je in Belgie wel starten en in Nederland niet, maar dan dien je wel te verhuizen naar Belgie.