Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen tot de hoeveelste verdieping ik producten mag leveren als er geen lift is?

Voor mijn werk moet ik regelmatig producten bij mensen in hun keuken afleveren. Als er geen lift is moeten wij deze producten zelf omhoog tillen. Is er iemand die weet of er een maximum aantal verdiepingen is tot waar je mag bezorgen? Heeft iemand hiervoor een link naar een site of iets?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er is geen specifieke regelgeving die een maximaal aantal verdiepingen noemt waarop bezorgt mag worden. Je werkgever moet wel over een risico inventarisatie en evalutie beschikken waarin dit onderzocht is.
De informatie in de bron zal je verder op weg kunnen helpen hoe je dit kunt aanpakken.

Toegevoegd na 6 minuten:
PS. Wat bezorgen jullie wel niet dat het voor je baas lonend is er zoveel arbeidstijd in te steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor het bouwbesluit ligt de grens bij 4 verdiepingen. Hierboven is een personenlift verplicht.

Dus bij 3 verdiepingen is het gebruikelijk dat het per trap gaat. Daar boven met de lift.

Overigens ken ik maar een firma dat tot in de keuken bezorgt en dat is AH.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de lift kapot is dan heb je pech, want de belofte dat het de keuken bezorgt wordt gaat voor. Misschien is het aan te raden om te vragen of er een kleine letters er in zet wordt, dat het niet geld als de lift kapot is of zo. De vakbond kan wel komen met een formulering die rechtsgeldig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding