Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er 2 wachtdagen zijn bij ziekte, welke 2 dagen zijn dat dan?

Zijn het de eerste twee dagen dat je ziek bent of de eerste twee dagen dat je volgens afspraak zou werken. In het tweede geval kan het lang duren voordat je iets uitbetaald krijgt. Als je bijvoorbeeld op maandag en vrijdag voor de ene werkgever werkt en op dinsdag en donderdag voor de andere, dan krijg je niets als je een hele week ziek ben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat is het risico als je voor twee werkgevers werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eerste 2 dagen dat je ingeroosterd bent. Kijk even in je CAO of arbeidscontract of dit erin staat, het moet wel daarin vermeld staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het arbeidscontract zijn we nu aan het opstellen. Het is jammer van die twee dagen, maar als ik langer dan een week ziek ben krijg ik nu tenminste wel iets uitbetaald.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naar mijn weten zijn dit de eerste 2 dagen dat je zou werken. Dus als je afwisselende dagen werkt bij 2 werkgevers, (bijvoorbeeld om en om), kan het inderdaad zo zijn dat je niks uitbetaald krijgt bij een weekje ziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas. Het is niet anders. Ik ben al lang blij dat ik werk heb. Het is nog leuk werk ook. Ik moet alleen goed opletten dat ik straks genoeg verdien om van rond te komen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding