Kan een hoger gerangschikte zijn leidinggevende een lagere rang hebben. Niet in het leger maar in de privésector?

Voor Belgie, kan een kaderlid een bediende als baas hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat kan per definitie niet. Rang geeft aan of iemand boven iemand staat. Inkomen staat daar los van (waarom dat erbij gehaald wordt snap ik niet).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Mogelijk gaat het om het nummer van de salarisschaal. Een leidinggevende zou bijvoorbeeld in schaal 6 kunnen zitten, terwijl een van de personen die hij of zij onder zich heeft krijgt uitbetaald in schaal 7.

Andere antwoorden (2)

Er zijn wel specialisten, mensen met een zeldzame zeer gewilde specialisatie, die meer verdienen dan hun direct leidinggevende. Dit komt bv voor in de zorgsector.

Heel vaak komt het voor dat ingehuurd personeel meer verdient dan de direct leidinggevende van de afdeling waar ze te werk worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je antwoord gaat over inkomen dat is niet de vraag.
Ja de kapitein is altijd de baas en verantwoordelijke op een schip ook al is de eigenaar en werkgever aan boord.
Geldt ook voor vliegtuigen met piloten