Als dit (volgens een CAO) in 'normale' omstandigheden (dus niet-fusie) ook al kon: ja.
Anders niet. Bij een fusie gaan alle werknemers mee met dezelfde rechten en plichten als ze al hadden toen ze nog bij het niet-gefuseerde bedrijf werkten.

Natuurlijk is het wel zo (maar dat was in 'normale' omstandigheden ook het geval geweest) dat wanneer je een totaal andere functie in het 'nieuwe' bedrijf gaat doen (andere kennis/vaardigheden/werkzaamheden e.d.) opnieuw een serie tijdelijke contracten gegeven kan worden.

De regels voor tijdelijke contracten veranderen overigens in de loop van dit jaar.
Computoon