Mijn nieuwe werkgever geeft tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek aan mijn periodieken niet te willen verhogen, kan dit?

Ik werk inmiddels 25 jaar in de zorg en ben inrichtingswerker niveau 4. Mijn salarisschalen schommelden bij diverse werkgevers tussen de 35 en 45 en zat ik bij ALLE salarisschalen aan het eind van mijn periodieken.
Nu ben ik in 2010 voor mezelf begonnen met een eigen praktijk en ben ik daarnaast in loondienst gebleven binnen de zorg. Ik heb toen wel gekozen voor een lagere functie salarisschaal 25 omdat dit goed met uren en regelmaat te combineren was. Wegens de recessie heb ik moeten stoppen met mijn praktijk en heb ik een gelukkig weer een baan kunnen vinden als begeleider (niveau 3, schaal 35) Een arbeidsvoorwaardengesprek kreeg ik met iemand van P&O en leidinggevende. Eigenlijk ging ik ervan uit dat ik, net als in het verleden, wel de laatste periodiek zou krijgen, maar dit viel vies tegen. Men wilde mij maar 1 periodiek hoger geven dan wat ik nu verdiende.( ergens halverwege)
De werkzaamheden zijn totaal anders en ging hier dus niet mee akkoord, ook omdat ik al 25 jaar in de zorg werkzaam ben .Ik heb naar m.i. alles redelijk goed kunnen onderbouwen en de man van P&O kon zich wel vinden in mijn argumenten en wilde mij de enalaatste periodiek geven , maar mijn leidinggevende haalde flink uit. Waar ik het in deze tijd het recht vandaan haalde om eisen te stellen? Als blikken konden doden
Ik vrees dat mijn verstandhouding met haar nu ver te zoeken is hierdoor.
In hoeverre mag je als werknemer je eisen stellen wat betreft je opgebouwde periodieken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
opgebouwd en bij een nieuwe werkgever krijgen is echt iets anders.

Antwoorden (1)

Elke nieuwe werkgever heeft het recht om zijn personeel in te schalen.
Of de werknemer hiermee akkoord gaat is een tweede.
Jij mag wel eisen stellen maar als je werkgever daar niet mee akkoord gaat dan is dat jammer maar helaas. Het is geen wet dat mensen minimaal moeten verdienen wat ze bij een andere baas verdienen.