is het leuk werken in de public relations?

als secretaresse?

Toegevoegd na 43 minuten:
Even wat uitbreiden voor de duidelijkheid. Het gaat om een baan als secretaresse bij een PR bedrijf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Even voor de goede orde, pr en secetaresse zijn twee verschillende zaken.
Bon, beide zijn natuurljk erg veelzijdige beroepen. Als secetaresse heb je een veelzijdige baan. Het ligt natuurlijk aan waar je secetaresse bent maar je moet in ieder geval goed de Nederlandse (eventueel een buitenlandse taal) beheersen, nauwkeurig zijn en probleemoplossend kunnen denken. Bij de pr afdeling ben je vooral bezig als uithangbord van een organisatie. Je moet dus naast goede communictieve vaardigheden ook de relatie met de verschillende stakeholders onderhouden.
Of het leuk is hangt natuurlijk van je intresses af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij heel leuk om in de public relations te werken.
Maar ik weet eigenlijk niet, of je als secretaresse, zo direct te maken zult hebben met public relations.

Het lijkt me in jouw geval beter, om je af te vragen of je een baan als secretaresse leuk vindt. Want misschien verschilt het werk van secretaresse in de public relations niet zoveel in vergelijking met een baan als secretaresse bij b.v. een bedrijf of de overheid.
Ik stel mij voor dat je in beide gevallen, de agenda moet bijhouden, afspraken plannen, correspondentie verzorgen, bezoekers ontvangen etc. Het is denk ik in ieder geval heel afwisselend werk.