Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang mag er loon worden ingehouden?

Mijn baas heeft ons 2 jaar geleden gevraagd 30% loon in te leveren om het bedrijf overeind te houden. Aan die situatie is nog niets verandert. Ik heb ergens gelezen dat dat maar een beperkte periode is dat dit mag. Alleen kan ik niet vinden waar en hoe lang dit mag blijven voortduren. het gaat iets beter met het bedrijf, dus wil ik bv 15% weer omhoog.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is verplicht om het minimumuurloon binnen 3 maanden uit te betalen. Maar het deel er boven dat is niet gebonden aan wettelijke regels. Wel zal een werkgever om het snellere te laten accepteren het tijdelijke maken of afspraken maken over de toekomst. Het is handig om deze afspraken van destijds bovenwater te krijgen.

Om de 15 procent weer erbij te krijgen is het handig om dat samen met de OR en/of vakbond te doen. Want uit zichzelf zal de werkgever niet de 15% verhoging geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding