Hoe lang mag er loon worden ingehouden?

Mijn baas heeft ons 2 jaar geleden gevraagd 30% loon in te leveren om het bedrijf overeind te houden. Aan die situatie is nog niets verandert. Ik heb ergens gelezen dat dat maar een beperkte periode is dat dit mag. Alleen kan ik niet vinden waar en hoe lang dit mag blijven voortduren. het gaat iets beter met het bedrijf, dus wil ik bv 15% weer omhoog.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is verplicht om het minimumuurloon binnen 3 maanden uit te betalen. Maar het deel er boven dat is niet gebonden aan wettelijke regels. Wel zal een werkgever om het snellere te laten accepteren het tijdelijke maken of afspraken maken over de toekomst. Het is handig om deze afspraken van destijds bovenwater te krijgen.

Om de 15 procent weer erbij te krijgen is het handig om dat samen met de OR en/of vakbond te doen. Want uit zichzelf zal de werkgever niet de 15% verhoging geven.