Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik weigeren om samenwerken te beeindigen als de leidinggevende ons apart wil zetten?

Ik werk al 4 jaar met een collega bij een zelfde pand om schoon te maken. We werken samen op en zijn zo goed op elkaar ingespeeld. Nu willen ze ons uit elkaar halen zodat we ieders een eigen afdeling hebben.
Er zouden wat klachten zijn maar een duidelijk antwoord hierop wat er dan precies mis is krijgen we niet. We hebben aangegeven om extra aandacht te geven aan de ruimtes maar ik weiger om apart te gaan werken. Mag ik dat weigeren?

2 weken geleden
2.7K
ronron1212
2 weken geleden
Nee dat het werkweigering
Lonkie
2 weken geleden
Ik weiger geen werk toch??
tinus1969
2 weken geleden
Waarom wil je pertinent niet apart werken?
Als werknemer sta je 'onder gezag', dat betekent dat je opdrachten van je werkgever uit moet voeren, binnen een aantal redelijke grenzen.
Lonkie
2 weken geleden
Omdat ik dit al ruim 3 jaar doe met dezelfde collega zonder enige vorm van kritiek
ronron1212
2 weken geleden
Je schrijft zelf mag ik dit weigeren nee dus het is werkweigering.
tinus1969
2 weken geleden
@Lonkie, nogmaals, waarom is dit zo belangrijk voor je? Je schrijft 'Omdat ik dit al ruim 3 jaar doe met dezelfde collega zonder enige vorm van kritiek'. Het simpele feit dat je iets al jaren doet en dat er nooit kritiek is geweest, maakt het nog niet belangrijk.
Lonkie
2 weken geleden
Omdat er geen aantoonbare redenen is om ons uit elkaar te halen. Er is geen enkele toegevoegde waarde om ons te scheiden van onze werkzaamheden
Castle
2 weken geleden
De opdrachten van je werkgever moeten billijk zijn. In de wet staat dat er gehouden moet worden aan goed werkgever- en werknemerschap. De opdracht lijkt billijk en dan zou je het uit moeten voeren. Ik weet niet of je alleen op de afdeling werkt zonder andere mensen erbij want dan kun je altijd nog zeggen dat in geval van ongeluk o.i.d. er niemand is die je kan helpen.
tinus1969
2 weken geleden