Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer moet je je ontslagbrief inleveren?

Ik heb 1 maand geleden een nieuw contract gekregen voor een jaar ( bepaalde tijd) mijn contract dat ik nu heb verloopt halverwege januari maar ik wil stoppen dus wil ik het nieuwe contract niet ondertekenen.
maar ik moet dus een ontslagbrief schrijven en die heb ik dus geschreven maar maakt het uit dat ik die 1-1,5 voordat mijn contract verloopt inlever of moest ik die al lang hebben ingeleverd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
969
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is het doorgaans 1 maand van tevoren. In je oude contract staat dit ook, die zou je door kunnen lezen om dit zeker te weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb het doorgelezen maar er staat niets tussen over ontslag nemen. het enige wat er staat is dat de dienstbetrekking eindigt van rechtswege bij het verstrijken van deze periode (21 juli 2014- 21 januari 2015) zonder dat daarvoor handeling van partijen nodig is.
Utrecht
9 jaar geleden
Als je het nieuwe jaarcontract niet hebt ondertekend, hoef je helemaal geen ontslagbrief in te dienen. je bent immers geen overeenkomst aangegaan.
Maar wel zo netjes om je manager (en HR) te melden dat je bij nader inzien het nieuwe jaarcontract niet gaat tekenen en dat je werkrelatie dus per 21 januari eindigt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist Utrecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank jullie wel het is gelukt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hoeft helemaal geen ontslagbrief te sturen want je contract eindigd van rechtswege automatisch op 21 januari,wel is het netjes om je werkgever mondeling te laten weten dat je na einde contract niet meer terug komt.

Hou er wel rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk geen recht hebt op ww.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt het is gelukt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding