Toch kans maken als stewardess?

Ik wil graag voor een tijdje stewardess worden. Op mijn 18e wil ik beginnen omdat ik dan klaar ben met school. Met deze leeftijd kan ik alleen bij Transavia (van de maatschappijen die voor mij een optie waren) maar hier is een eis dat je minstens 1.60 bent. Ik ben 1.58, zouden ze hier heel streng in of doen ze hier niet zo moeilijk over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent, dat je waarschijnlijk niet bij de bovenste containerladen kan, die in de galley bevoorraad staan. En het is verschrikkelijk lastig, als je steeds aan collega's moet vragen iets voor je te pakken. Ook het dichtdoen van de bagagebakken, voor de start, zal je niet kunnen doen, en ook bij het helpen met het verstouwen van de handbagage van de passagiers kan je er niet bij.... Je zou dus geen 'volwaardige' collega zijn doordat je niet alle voorkomende werkzaamheden kan aanpakken. Die minimum eisen zijn er niet voor niets....net zo min als de maximum-eisen, trouwens.

Antwoorden (1)

Het is een eis, dus je bent net te klein. Ze moeten ergens een grens stellen. Heel vervelend dat dat net op 2 cm aankomt. Er zijn heel veel mensen die sterwardes willen worden, en hebben dus keus genoeg met mensen die groter zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar.....nee heb je, ja kun je krijgen. En als je echt iets wil, maar dan ook echt, gaat het je lukken! Is het niet daar, dan wel ergens anders. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met de toevoeging. Veel mensen hebben dan zoiets van, laat maar zitten. Maar als jij het echt wilt, dan zien die mensen dat en als je er echt in gelooft, dan lukt het je ook.