Er staand voorkomend in mijn arbeidscontract, mag dit fulltime worden?

In mijn tijdelijke arbeidscontract staat:
De arbeid wordt verricht vanuit de onderneming van Werkgever te [Plaats x]. Werknemer verplicht zich in voorkomende gevallen werk te verrichten op een andere plaats dan de genoemde standplaats, tenzij dit wegens bijzondere omstandigheden niet van Werknemer kan worden verlangd.

Geld hier voorkomend als zo nu en dan, of mag dit ook fulltime zijn.

De geest van deze regel in het contract was dat ik zo nu en dan naar een dag naar de klant moet, zo is dat bij het tekenen ook mondelijk aangegeven.

Hoe steekt dit juridisch in elkaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij mij stond er "de arbeid wordt HOOFDZAKELIJK verricht vanuit de onderneming" Daaruit kon ik opmaken dat ik vaker "binnen" dan "buiten" zou moeten werken.

Het beste antwoord

In voorkomende gevallen .........dat betekent: als het nodig is, als voorkomt, als het gewenst is.

Dat kan je niet vervangen door fulltime, want dat zou betekenen dat je altijd je werk zou moeten verrichten op een andere plaats dan genoemde standplaats.
Het kan dus niet fulltime worden, want dan zou "standplaats" geen betekenis hebben.

Dus er staat precies wat jij noemt in "de geest van deze regel"!
Je werkt vanuit je standplaats.
Als het nodig is ga je ergens anders naar toe ( de klant).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voorkomend betekend "als het nodig is"
Het is dus nogal een ruim begrip. Maar als de werkgever het nodig vindt dat jij een jaar lang vanuit een andere locatie werkt, dan kan dan.
Wel zou er een duidelijk afbakening moeten zijn, want anders klopt de standplaats niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat hier niet om een jaar, maar een overname van onderneming. Onze afdeling wordt over genomen door een ander bedrijf 100 kilometer verder van huis. Hier worden de huidige contracten overgenomen door dit bedrijf dus geen verandering in arbeidsvoorwaarden.