bouw je met een stage vergoeding ook een pensioen op?

ik krijg van stage ook stage vergoeding en sta gewoon als personeel ingeschreven in hun bestand

maar bouw ik daar ook pensoen op ik krijg namelijk nu wel van die blaadjes/folders over pensoen opbouwen van de sector waar ik stage loop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K

Antwoorden (2)

Met een stage bouw je geen pensioen op.
11 jaar geleden
Nee: "Stages zijn eigenlijk bedoeld om werkervaring op te doen en zijn geen goed alternatief voor een baan. Als stagiair kun je geen pensioen opbouwen, verdien je slechts 200 tot 450 euro per maand en mis je het recht op vakantie. Voor de werkgevers is dit prima. Het is hen juridisch ook niet verboden om jongeren een stagecontract te geven."