Wat kan ik doen om alsnog mijn salaris uitbetaald te krijgen?

Ik heb afgelopen zomer een zomerbaantje gehad in een komkommerkwekerij. Ik heb hier een hele maand full time gewerkt.
We zouden een contract afsluiten voor dat maandje werken zei mijn baas aan het begin, maar dat stelde hij steeds uit. Ik heb alle uren zelf bij moeten houden omdat hij mij wel vertrouwde zei hij.
Op de laatste werkdag vroeg ik wanneer ik uitbetaald zou krijgen en hij zei me dat hij me zou bellen wanneer hij me zou uitbetalen.
Nu zijn we meer dan een maand verder, hij heeft me niet gebeld, neemt zijn telefoon niet op als ik hem bel, beantwoordt mijn smsjes niet, kortom hij negeert me. Nu ben ik meerdere keren langsgegaan naar het werk maar ik heb gezien dat het bedrijf nu niet meer werkt.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld te krijgen? Ik heb toch niet voor niets heel de zomer hard gewerkt!?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Kun je bewijzen dat je daar gewerkt hebt, werkten er bijvoorbeeld vaste krachten die dit kunnen bevestigen? Zo ja, neem een advocaat in de arm, mogelijk heb je een rechtsbijstandverzekering of hebben je ouders deze, als je nog bij je ouders woont, dan kun je deze hiervoor inzetten. Heb je geen bewijzen, probeer deze dan te verzamelen, zonder bewijs wordt dit moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er werkten daar inderdaad vaste krachten, die me zeker zullen herkennen en dit kunnen bevestigen. Maar is er geen andere mogelijkheid dan een advocaat in te schakelen? Want uit eigen ervaring weet ik dat dat erg veel tijd in beslag zal nemen en daarnaast zal het lang duren om de schade te vorderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook een deurwaarder inhuren, maar dat kost veel meer geld en dat gaat niet altijd legaal en netjes:
http://incassoadvocaten.nl/?gclid=CJ7tg8rZgcECFURi2wod_08AUw
Met een advocaat weet je zeker dat deze volgens het rechtssysteem werkt en je goed kan helpen. Beter zo en je geld krijgen, dan veel geld betalen voor weinig. Begin eens met de werkgever een aangetekende brief te sturen, waarin je schrijft dat je je salaris binnen 10 dagen op je bankrekening wil hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan niet zo even een deurwaarde inhuren. Een incassobureau is wat anders dan een deurwaarde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, bedankt voor het herstel Wertos, het staat wel goed in de bijgevoegde link.