ontslagvergoeding omzetten naar netto studiekosten?

Ik krijg een ontslagvergoeding van mijn werkgever dmv een vaststellingsovereenkomst.
Nu zou ik graag de vergoeding willen gebruiken voor een dure studie om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Is de mogelijkheid daar om dit af te spreken dat zij de netto kosten voor mijn studie vergoeden aan mijzelf en ik die via de fiscus kan aftrekken van mijn IB? Daarnaast het restant bruto uitbetalen?

Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

ga voor een zeker antwoord naar een gerenommeerde belastingadviseur en raadpleeg (Schriftelijk!) de belastingdienst.
een voorlopig antwoord is dat de werkgever de studiekosten van de bruto vergoeding kan betalen.
overigens is vrij eenvoudig je vraag te checken via google. ik geef je de eerste hit.
succes met je procedure en het vinden van werk.