wat zou het salaris moeten zijn van een afgestudeerd HBO bouwkunde leerling met 1 jaar werkervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Ligt er aan wat-ie doet ; als hij 23+ is in elk geval minimumloon. (1446,60 bruto per maand)

Wat je verdient is niet afhankelijk van je opleiding, maar van het werk dat je doet. Met een studie heb je een iets grotere kans op een wat beter betaalde baan, maar geen garanties, zeker tegenwoordig niet meer, nu we langzaam naar de situatie toegroeien dat goede vakmensen met ene 'lage' opleiding meer waard worden dan de zoveelste hooggeschoolde hotemetoot.

En als het is 'pakken wat je krijgen kan' en dat is werk waarvoor je opleiding niet relevant is, is minimumloon om mee te beginnen helemaal niet zo gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je de salaris Check doen op :

http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck

Toegevoegd na 26 minuten:
Het gemiddeld netto maandloon in dit beroep is € 2192

(Als ik m invul, maar ik weet niet in welke branche je werkt of wat voor beroep)