Mag ik stoppen met mijn bbl opleidng?(zie uitleg)

Ik ben sinds een maand begonnen aan een bbl studie, maar merk dat mijn interesse hier totaal niet ligt, ik daardoor heel veel stress heb. Ik ben enorm gaan twijfelen over wat ik kan doen maar kan hier eigenlijk geen antwoorden op vinden.
Ik wil wel direct een andere studie opstarten maar deze is niet betaald, ik ga woensdag ook nog naar een carieredag dus ik zit er wel achteraan qua werk zoeken.

Toegevoegd na 1 uur:
Houd mijn uitkering op als ik zelf stop met een bbl(betaalde) studie? Als ik zelf stop, heb ik geen inkomen meer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Als je echt weet dat je hart hier niet ligt is het uiteraard nog mogelijk om over te stappen naar een andere studie. Dan moet je dit wel nu doen en niet nog langer wachten. Aan de ene kant uiteraard omdat je anders teveel lesstof mist van de nieuwe studie en aan de andere kant omdat je dan je lesgeld nog (deels) terug krijgt.

Ga als de wiedeweerga naar de decaan van je school (of studiebegeleider) die kan je helpen met uitzoeken wat je nu het beste kunt doen. Bij de meeste studies is het wel mogelijk om nog in te stromen na een of twee maanden.
Als je weet welke studie je zou willen doen dan zou ik daar voor gaan. Als je gaat werken dan is het erg lastig om vervolgens weer te gaan studeren.