Heb ik recht op dat mijn overuren worden uitbetaald?

Ik werk in een drogisterij, en heb een 24-uur contract. Ik word elke week ingepland rond de 28-32 uur. Deze extra uren worden nu in de 'tijd voor tijd' regeling uitbetaald. Hier heb ik nooit de keuze voor gehad, of is me verteld. Omdat ik nu maar 4 dagen werk neem ik nooit vrije dagen op. Wel kost het mij geld om er die extra dag heen te reiziger en parkeer geld. Dus eigenlijk kost het mij geld elke week die extra dag aan het werk te gaan.

Op het internet word het mij niet duidelijk of ik in deze situatie recht heb om die extra uren te laten uitbetalen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In het CAO van de drogisterij kun je dit vinden, het mag wel, maar ook heb je recht op 130% per uur, je werkgever had wel met jou in overleg moeten gaan of je het uitbetaald krijgt, of dat er uren voor gegeven worden. Ook heb je per uur recht op 30% per uur meer vrije tijd, als er in uren wordt "betaald". De uren die je krijgt voor het maken van overuren moeten binnen een maand worden opgenomen.
Er zijn bij de hoge functies wel uitzonderingen hierop, dat lees je in het CAO dat je kunt vinden in de link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het is toch de CAO, de collectieve arbeidsovereenkomst, of begrijp ik je antwoord verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, DE CAO, laat ik nu altijd gedacht hebben dat het HET CAO was :)