Verlies ik recht op uitkering als ik solliciteer naar een andere functie?

Ik heb een tijdelijk contract wat afloopt eind december.
Ik weet bijna zeker dat dit contract niet verlengd zal worden(dit is tijdens een informeel gesprek met de teamleider al ter sprake gekomen).
Ik wil daarom nu al gaan solliciteren om niet in de WW te komen.
Nu vraag ik mij het volgende af:
Stel dat ik tijdens dit lopende contract een andere baan kan krijgen en daarbij tijdens proeftijd niet naar behoren presteer(waarbij ik geen contractverlenging krijg), verlies ik dan mijn recht op WW?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leg die vraag voor bij het UWV . Ik denk dat het niet je rechten aan tast . Maar aan denken heb je niks je moet het weten . Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb op de website gezocht, maar kan het antwoord niet vinden.

Antwoorden (1)

Je verliest dan niet je recht op een ww.
Een van de belangrijkste voorwaarden om recht te hebben op een ww is dat je minimaal 26 weken van de afgelopen 36 weken werkzaam geweest moet zijn. Maar het maakt niet uit, of dat allemaal bij 1 of bij meerdere werkgevers.
En je hebt alleen recht op een ww als idd je contract niet wordt verlengd of wanneer je ontslagen wordt, je hebt geen recht daarop als je zelf ontslag neemt.

Dus in jouw sitiatie zou ik zeggen, probeer gewoon te solliciteren, succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Je kan de URL (dus www...) vermelden bij je bronnen, of (ook) in je antwoord. Dan kan iedereen eventueel nog de andere informatie op die website lezen. Dat is heel handig voor de vraagsteller en de andere lezers van dit antwoord. Als je het internetadres vermeldt bij de bronnen is dit meteen aanklikbaar, zodat de bedoelde website vanzelf verschijnt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanx voor de tip, hierbij de volledige link:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werkloosheid-en-ww/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-een-ww-uitkering.html