Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je betaald krijgen bij een week proefdraaien?

Ik moet deze week proefdraaien ivm een sollicitatie, heb ik het recht om dit betaald te krijgen?
Ik ben 16.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
699

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk. Je bent op dat moment gewoon in loondienst.

Een ding klopt niet: het proeftijdbeding kan alleen schriftelijk worden overeengekomen en dat moet normaal gesproken gebeuren vóór je begint met werken of vrijwel meteen daarna. Arbeidsrechtelijk klopt het zo dus niet helemaal.

Of de werkgever na die ene week kan zeggen: 'toch maar niet' is dan ook twijfelachtig want als er geen geldig proeftijdbeding is ben je in feite meteen in dienst voor de duur van de arbeidsovereenkomst. Maar de werkgever zal dat waarschijnlijk anders zien. Schakel juridische hulp in als je na de eerste week 'weg moet' terwijl je dat niet wilt.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Helaas zijn er altijd werkgevers die het maar blijven proberen.
Computoon
9 jaar geleden
Ja, ergerniswekkend is dat. Eigenlijk zou de basis van het arbeidsrecht leerstof moeten zijn in alle middelbare scholen, bijv. in het vak maatschappijleer. (Of bestaat dat niet meer?)

Andere antwoorden (1)

Ik kreeg betaald tijdens mijn proefdag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding