Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je baas je verplichten om de bouwvak vrij te nemen maar je dan wel verplichten om thuis te blijven voor storingsdienst?

Ik moet dus thuis blijven maar dit kost mij wel een vrije dag...als ik opgeroepen wordt krijg ik wel de uren terug als vrije tijd mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van de CAO af waar je onder valt. Mocht je niet onder een CAO vallen dan moet dit in je arbeidscontract geregeld zijn. Omdat uit je vraag niet duidelijk wordt welke CAO voor jou van toepassing is en ik geen kopie van je arbeidscontract heb geef ik je de link naar alle CAO's van Nederland. Het contract zul je zelf moeten doen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het mag ! Als jij het accepteert . Maar als jij vakantie hebt dan ben je niet voor storingen oproepbaar !! Of je moet je daar voor opgeven of in overleg van ja ik ga toch niet weg roep mij maar op . Tegen betaling natuurlijk . In bijna iedere cao staat dat werknemer het recht heeft om drie weken achter elkaar vrij te zijn . Zonder oproep . Behalve bij extreme calamiteiten zoals nu bij de marechaussee . Dus nee ! Ga in overleg met je baas en nee of ja als er wat tegen over staat . Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding