Hoe wordt je uitgever?

Als je uitgever wilt worden, wat moet je hiervoor dan allemaal meebrengen? Hoeveel investeringen? Wat moet je zelf, wat kun je uitbesteden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik jou dus aannemen als redacteur/corrector :)

Het beste antwoord

Wat daar allemaal voor nodig is leer je op een opleiding voor werken in uitgeverij en boekhandel. Bijvoorbeeld bij de VOB Boek en Media Academie, of de Opleiding Uitgeverij van de Boekblad Academie.
Besef wel dat de markt steeds kleiner wordt, er zijn al heel wat uitgeverijen over de kop gegaan.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een (je eigen) boek uit wilt geven is daar nauwelijks iets voor nodig (behalve een boek, en dat kun je eventueel laten schrijven). Zie de bron.