Heb je wiskunde nodig om cameraman te worden?

Ik wil graag cameraman worden, het is al een jonge kinderdroom van me.
Alleen het probleem is, ik ben erg slecht in wiskunde. Ik heb wel ervaring met techniek enzovoort, maar ik zit nu echt met het wiskunde. Ik volg op dit moment wiskunde B op de middelbare school, op VWO, maar ik ben niet vrij zeker of je wiskunde gaat gebruiken als cameraman zijnde.
Ga je het ook echt vaak gebruiken of is het gewoon een vak waarvoor je een diploma moet hebben en waar je verder niks mee doet?
Ik kijk uit naar de reacties!~

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het per ongeluk verkeerd getypt, Frans toetsenbord..
Ik heb wiskunde A in plaats van B.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Zonder ruimtelijk inzicht kan je mogelijk geen goede cameraman te worden. Je hebt tegenwoordig diverse soorten wiskunde. Ik weet niet waar meetkunde onder valt, maar het lijkt mij slim om dat wél als vak te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VWO wiskunde A of B is beide voor een MBO opleiding (veel) meer dan genoeg. Zou me daar geen zorgen om maken wat dat betreft.

Antwoorden (1)

Volgens wikipedia is om cameraman te worden een mbo opleiding nodig. Dan heb je meer dan genoeg aan vwo wiskunde B kennis, voor veel universitaire studies heb je dat slechts in beperkte mate nodig. Dus dat lijkt me goed te zitten. De ingangseis voor een mbo opleiding is vmbo, die stof is echt een heel stuk lichter dan het niveau van wiskunde op het vwo. Dus ik vermoed dat je wiskunde geen obstakel zal worden, maar je kan het navragen bij de studieadviseur van je toekomstige opleiding.

Toegevoegd na 38 seconden:
De bron toegevoegd.