Kan een 18-jarige een auto leasen?

Volgend jaar ben ik klaar op school en ik wil dan eerst een jaar ertussen uit. Ik ga 5 maanden reizen en ga daarnaast 10 maanden werken. Voor dit werk heb ik een auto nodig, maar ik wil er geen kopen omdat ik na dit jaartje ertussen uit eigenlijk geen auto nodig heb (voorlopig).

Ik vind op internet veel gevallen waarbij je een auto al vanaf 300 euro kunt leasen, maar vaak met een looptijd van 24 maanden en een minimumleeftijd van boven de 20. Zijn er ook aanbieders waar je al terecht kunt bij een looptijd van 6 maanden en waar je als 18-jarige ook kunt leasen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er zijn genoeg lease-bedrijven die geen minimum leeftijd stellen voor het leasen van een auto. Als je de vraag even intypt in Google, komen ze wel te voorschijn. Ik heb er eentje als voorbeeld bijgevoegd. Een groter probleem is denk ik de looptijd van 5 maanden, maar dan zul je wat meer speurwerk moeten verrichten.
Toch zou ik je willen adviseren een 2e hands auto te kopen en deze bij terugkomst te verkopen. Ook al verlies je daar misschien wat op (wat overigens helemaal niet hoeft), dan kom je toch nog veel goedkoper uit. Ik heb wel eens een auto gekocht voor een maand vakantie en deze daarna met een beetje winst binnen een week verkocht.
Prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, vooral ook voor die kip.

Andere antwoorden (2)

De minimum leeftijd is meestal 21, soms zelfs 23 jaar.
Voor bestelbussen komt 18 jaar wel voor.
Je kunt natuurlijk ook een goede tweedehands kopen, die goed in de markt ligt en die je na die 10 maanden weer voor een goede prijs kunt verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto lease voor 5 maanden dat gaat niet. Je kunt wel een auto huren. Maar of dat lukt met 18 denk ik niet of de borg is erg hoog
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan wel. Short lease. Meestal 21+
ronron1212
13 jaar geleden
Ja voor bedrijven niet voor particulier