ik heb een baan in het mbo onderwijs en wil een eigen bedrijf met opleiding starten. kan ik ontslag krijgen hierdoor? belangen verstrengeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, er bestaat een risico op belangenverstrengeling als je je op dezelfde doelgroep richt. Indien jullie concurrerende opleidingen worden, vermoed ik dat je vriendelijk verzocht gaat worden naar een andere baan uit te kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ontslag is wel het uiterste middel. Het hangt er ook vanaf of hier afspraken over zijn gemaakt in je contract. Ik vrees echter dat het de relatie niet ten goede komt als je leerlingen "wegkaapt".