Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het minimumloon voor mij als 22 jarige in de winkel?

Ik werk in de HEMA en ben 22 jaar. Ik werk er al 5 jaar, heb een contract van 30 uren per week. Op mijn loonstrook staat uurloon 7,71, en netto per maand zit tussen de 950 en de 1000 in, krijg ik voldoende betaald?
Overuren worden niet uitbetaald, dit kan je opnemen als vakantiedagen. Vakantiegeld zit bij het loon inbegrepen elke maand.
Ik heb zelf op internet gezocht naar cao's en wettelijk verplichte minimumloon maar kom er zelf niet echt uit, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het minimum loon is 7,29 per uur. Wat betreft wettelijk verplicht minimumloon wordt er geen rekening gehouden met de branch en ervaring. Wat betreft het minimumloon telt niet alles mee. Inkomsten die niet meetellen om het minimumloon te berekenen zijn:
- Vakantiebijslag
- Speciale/bijzondere uitkeringen.
- Diverse winstuitkeringen
- Eindejaarsuitkeringen
- (termijn)uitkeringen die u onder bepaalde voorwaarden ontvangt
- Diverse vergoedingen van de kosten die u voor uw werk moet maken
Wat betreft jouw loon staat precies vermeld in deze tabel wat jij zou moeten verdienen op basis van een 38-urige werk week (zie afbeelding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding