Overgang van tijdelijk naar vast contract: opnieuw tekenen?

Na 3 tijdelijke contracten krijg ik per 1 september een vast contract bij mijn huidige werk. Vorige week kreeg ik hier ook een schriftelijke bevestiging van: 'uw tijdelijk dienstverband wordt per 1 september omgezet in vast'.

Vandaag heb ik ook een andere baan aangeboden gekregen! Tegen de nieuwe werkgever heb ik gezegd dat ik per 1 september beschikbaar ben. Eigenlijk heb ik 3 maanden opzegtermijn, maar die gelden toch niet als je tijdelijk dienstverband afloopt en je voor een vast contract opnieuw tekent? Of zou dit wel nog kunnen aangezien het contract wordt omgezet, wat als een redelijk automatisch proces klinkt? Ik dacht namelijk dat je met het omzetten van een tijdelijk naar vast contract altijd opnieuw moet tekenen omdat er andere arbeidsvoorwaarden gelden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Net als je huidige baas jouw een verlenging of nieuwe AO aanbied mag jij daarvoor bedanken . Liefst een maand voor afloop in dit geval maar schriftelijk . Dus je bedankt voor de aanbieding enz je bedankt ze voor het vertrouwen enz maar dat je er van afziet . Mogelijk bij de aankomende nieuwe flex wet dat werkgevers 2 maanden van te voren een verlenging of opzegging moeten kenbaar maken maar dat gaat dacht 1 jan in . Dus een net briefje netjes bedanken en klaar. Ps vraagbij je nieuwe baan nu alvast een aanstelling's brief mocht het anders lopen staa je sterker bij het UWV succes