Uitkering gebaseerd op 24u, maar een baan aangeboden gekregen van 16u. Recht op aanvullende uitkering?

Helaas ben ik sinds 1 april werkloos geworden door faillissement van het toenmalig bedrijf. Hier had ik contract van 24u per week. Hierop is ook mijn uitkering gebaseerd.
Nu heb ik een baan aangeboden gekregen van 16u per week. Flink minder dus dan wat ik had. Maar wordt dit verschil aangevuld door de uitkering zolang ik daar recht op heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, je bent nog steeds voor meer dan 5 uur werkloos, dus je krijgt voor 8 uur een uitkering. Op voorwaarde dat je nog steeds werk zoekt voor de resterende 8 uur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoordt!

Andere antwoorden (1)

ja, als je voor meer dan 5 uur werkloos blijft, dan krijg je de overige uren aangevuld. Bij mij is dat ook voordelig: ik had WW over 19 uur, werk nu voor 12 uur, en heb nu meer inkomen dan toen ik alleen WW had. Ik ben er dus op vooruit gegaan. Al blijf ik hopen op meer uren werk...