Wat is het verschil tussen W6 en W8 in deze afbeelding uit een CAO?

In de bijlage zien jullie een plaatje van de salarisschalen uit een CAO, wat houden W6 en W8 in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijken me schalen, echter zonder meer context valt daar weinig over te zeggen.

Antwoorden (1)

Ik zat eerst te denken dat ze met W8, een 40-urige werkweek bedoelen, maar aangezien ze tot W13 gaan lijkt me dat onwaarschijnlijk. Hier gaat het denk ik eerder om je functie. De laagste vulploeg-medewerker zit in W6 terwijl de filiaalmanager in W13 zit.

Toegevoegd na 27 seconden:
Met 'ze' bedoel ik de Action.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, bij action zou je dus (Bijvoorbeeld) als 15 jarige €3,21 gaan verdienen in een winkel. Weet je ook of de DC schalen zijn voor het Distributie Centrum? Of zijn deze ergens anders voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij wel. W zou dus voor Winkel staan, DC voor Distributie Centrum en H voor Hoofdkantoor. Een 15-jarige die in DC-5 valt zal dus bruto €2,71 verdienen. Stel, je komt uit 1998 en verdient 150,- bruto per maand, dan zal je netto meer uitbetaald krijgen.
(http://www.loon-berekenen.nl/) Op je arbeidsovereenkomst zal vast wel staan in welke schaal je valt. Zo niet, kan je het altijd aan je leidinggevende of Personeelszaken vragen.