Mag het zo zijn dat mijn toeslaguren als gewerkte uren tellen?

Ik heb een contract voor 12u in de week. Echter word ik niet voor 12u ingeroosterd omdat ik ook op de zondag werk. Is het niet zo dat mijn contract uren gewerkte uren betreffen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

U bedoelt dat u 12 uur wilt werken en daarbovenop de toeslaguren op zondag? Zoiets is natuurlijk af te spreken, maar zo heeft uw werkgever het kennelijk niet opgevat. Zolang u de toeslag maar betaald krijgt, zit hij niet fout. Maar u kunt proberen het anders met hem af te spreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een vervelende vinger. Je toeslaguren mogen niet als gewerkte uren gezien worden. Oficieel mag dit niet, maar het gebeurt wel. Vaak in overleg met de werknemer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst is het van belang om te bekijken wat julie in de arbeidsovereenkomst hebben opgenomen en wat de CAO hierover vermeldt.
Als deze twee documenten geen duidelijkheid bieden, moet bekeken worden hoe in de praktijk invulling werd gegeven aan de overeenkomst. Een werkgever mag niet eenzijdig arbeisvoorwaarden wijzigen. Hieraan worden eisen gesteld. Er kan dus geen eenvoudig antwoord op deze vraag worden gegeven, want het antwoord is afhankelijk van jouw specifieke zaak.
Ik zou je aanraden om de documenten door een jurist te laten toetsen.
amc