hoe benader je je oude stagebedrijf via de mail om vakantiewerk?

5 maanden geleden voor het laatst stage gelopen en sindsdien geen contact gehad ivm druk afstudeerproject. Wel een goede indruk achter gelaten maar hoe schrijf je in de mail dat je beschikbaar bent om voor hun te werken nadat ik zolang niks heb laten horen. Het moet niet lijken dat ik niks heb laten horen maar nu 'weer wat van ze wil'.

Toegevoegd na 22 minuten:
Dit wordt een 'open sollicitatie' want ze hebben geen vacature voor vakantiewerk. Omdat vaste werknemers met vakantie gaan kunnen ze mij wellicht gebruiken (is mijn idee).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een enorm groot bedrijf waarbij ze via de mail reageren en te bereiken zijn. Ik heb het idee dat ik 'iets van hun wil' en omdat ik niet eerder heb gemaild vind ik het egoïstisch/arrogant om nu om werk te vragen. Hoe toon ik eerst netjes interesse in hun?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is echt niet gek dat je niets meer hebt laten horen. Zo gaat dat vaak. Je hebt vast nog wel het nummer van een stagebegeleider die je kunt bellen. Zeg gewoon dat je vakantiewerk wilt doen en dat je, gezien je leuke ervaringen bij dit bedrijf, eerst een hengeltje bij hen wilt uitgooien. Als ze met vakantiekrachten werken, zal dit vast gewaardeerd worden. Mits je goed bevallen bent, natuurlijk. :)
Succes!

Antwoorden (1)

Laat weten dat je wederom beschikbaar bent voor vakantiewerk, bedank ze voor de leerzame stage en vertel precies het verhaal zoals je hierboven beschrijft (ontzettend druk en daarom geen contact). Succes

Toegevoegd na 15 minuten:
Beste heer, mevrouw

Enige tijd terug heb ik bij u met veel plezier stage gelopen. Helaas is er weinig contact geweest, maar dit alles met een doel; om een goed afstudeerproject neer te zetten. Na deze drukke schoolperiode breekt nu de vakantieperiode aan, ook voor uw medewerkers. Gezien het feit dat ik het bedrijf al goed ken en er diverse medewerkers op vakantie gaan, lijkt het me een goed idee om bij u vakantie werk te komen doen.

Ik hoor graag uw reactie

Hoogachtend,

Jan van der Zwijn