Wat is het startsalaris van een propjecoördinator?

Hallo,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie projectcoördinator en ben uitgenodigd om op gesprek te komen. Mijn vraag is: “Wat kan ik vragen voor salaris als het gaat om een 40 urige werkweek in een middelgroot bedrijf?” De werkzaamheden bestaan uit het zelfstandig coördineren van projecten.
Ik heb geen werkervaring, heb afgelopen jaar een WO studie afgerond en ben in bezit van het management certificaat “Prince 2”.
Ik lees uiteenlopende bedragen van €2600 – €5000 bruto per maand.

Alvast hartelijk bedankt!

Toegevoegd na 5 uur:
Het enige wat ik wil horen zijn globale bedragen voor een 40u werkweek....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Projectcoördinator" is een functie die van alles kan omvatten omdat 'een project' ook van alles kan zijn, het is een beetje een containerbegrip voor allerlei losse klussen.

Als je kijkt naar een lijst zoals die te vinden is op http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629 zitten er enkele uitschieters boven de euro 5000.- uit voor een beginner op de arbeidsmarkt (vb: tandarts) maar het gemiddelde startsalaris, over alle WO-beroepenvelden genomen, is euro 2632.-. In de economische richting tot een paar honderd euro daarboven, in de 'alpharichting' tot een paar honderd euro daaronder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is zeker niet slecht om rond de euro 2600.- te beginnen want je start dan al met een 'modaal' inkomen, daar waar de grootste groep werkende Nederlanders met modaal eindigt.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt allemaal heel goed natuurlijk, maar elke functie en elke organisatie is anders. Vaak zeggen ze op hogescholen en universiteiten dat je bijvoorbeeld 2500 bruto verdiend als startsalaris en dan kom je daar en eis je dat en wordt je eigenlijk gewoon uitgelachen.
Computoon
11 jaar geleden
Eerlijk gezegd, denk ik dat euro 2800.- al te hoog is. Je hebt een afgeronde universitaire opleiding maar geen enkele werkervaring. De bedragen die ik heb vermeld, stonden op de site die ik als bron heb gebruikt maar dat gemiddelde startsalaris van euro 2632.- leek me al hoog. Zelf denk ik, dat je 'werkelijke startsalaris' ergens tussen de euro 2400.- en 2700.- zal komen liggen. Op de bronsite was bij 'technische bedrijfskunde' een bedrag van euro 2624.- vermeld. Uiteraard kun je wat meer vragen dan waarop je denkt uit te komen maar ik denk dat euro 3000.- ver, ver 'over de top' is. (Da's meer het uitloopsalaris van een MBO'er met flink wat jaren ervaring.) Ik denk dat je met zo'n 'vraagprijs' niet helemaal meer serieus wordt genomen en op zijn minste de vraag kunt verwachten waarop je die wens baseert. Als je nu eens het "gemiddelde" startsalaris van een WO'er neemt en daar 10% bovenop zet als onderhandelingsruimte? En zou het salaris je op het eerste gehoor wat tegenvallen, bedenk dan dat je eerste baan niet je laatste hoeft te zijn en dat het ook veel waard is als de werkgever bijv. opleidingsmogelijkheden biedt op kosten van het bedrijf. Je moet verder kijken dan het geld alleen. Bedenk verder: veel bedrijven hebben een loongebouw met allerlei functies en en een schaal per functie. Normaliter is het eind van die schaal 'hard' en wordt niet minder betaald dan de aanloopschaal voor die functie. De onderhandelingsruimte bevindt zich dus ergers op de 'trap' van die schaal. Maar niet op een hogere trap. Verder is van invloed hoe groot het aanbod is in mensen met kennis op jouw werkgebied, het gemiddelde salarisniveau van het bedrijf waar je solliciteert, de markt waarin dat bedrijf opereert en nog meer van dat soort criteria.
Computoon
11 jaar geleden
Nog wat gevonden.... andere site:
Startsalarissen per sector "Het gemiddelde salaris dat een starter ontvangt is afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent. Hieronder bieden we je een overzicht van de richtlijnen per sector. Bonussen en vakantiegeld zijn hierbij niet meegeteld.

Wat verdient een hbo starter gemiddeld?

Een hbo starterssalaris in de juridische sector ligt ongeveer tussen de €1.800 en €2.200 bruto per maand.

Een hbo starterssalaris in de economische sector ligt ongeveer tussen de €2.300 en €2.500 bruto per maand.

Een hbo starterssalaris in de technische sector ligt ongeveer tussen de €1.800 en €2.200 bruto per maand.

Wat verdient een wo starter gemiddeld?

Een gemiddeld salaris van een starter wo in de juridische sector ligt ongeveer tussen de €2.500 en €2.800 bruto per maand.

Een gemiddeld salaris van een starter wo in de economische sector ligt ongeveer tussen de €2.500 en €2.800 bruto per maand.

Een gemiddeld salaris van een starter wo in de technische sector ligt ongeveer tussen de €2.200 en €2.500 bruto per maand.

Wat verdient een mbo starter gemiddeld?

Een mbo starterssalaris in de technische sector ligt ongeveer tussen de €1.500 en €1.800 bruto per maand." Bron: http://www.jobnet.nl/orienteren-en-solliciteren/salaris-en-vergoedingen/starter-salaris.html